Bu Blogda Ara

7 Şubat 2012

Tavuk Taşlık Sote

Tarif klasik tatlar adresinden. Tam da 500gr tavuk  taşlık vardı elimde iki tarifde değerlendirerek aynı günde iki lezzeti de tatma imkanı oldu. Malzemeler aynı sadece taşlık yarıyarıya.
Malzemeler:
1/2 kg. tavuk taşlığı
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 adet soğan
1 adet domates
2 adet sivri biber
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
3 su bardağı kaynar su(1.5 bardak kaynar su kullanın siz de yarım ölçü yaparsanız)
Yapılışı:
Tavuk taşlığı yıkayın ve 30 dakika su dolu bir kap içerisinde bekletin. Sonra, süzüp; kuşbaşı doğrayın. Domatesin üzerinde bıçağın kesmeyen tarafını bastırarak gezdirin. Bıçağın ucunu domates kabuğunun altına çok daldırmadan dışına yakın kabuk zar gibi gelecek şekilde sağa sola gezdirin bu sefer. Kabuklar iyice soyulunca iri kuşbaşı doğrayın.. Soğanı yemeklik, sivri biberleri halka şeklinde doğrayın. 3 su bardağı kaynar su hazır olmalı.
Tencerede zeytinyağını hafif ısıtıp doğranmış taşlıklar ilave edin ve normal ısıda kavurun. Taşlık suyunu salıp kaynamaya başladıktan sonra tencerenin kapağını kapatın. Yaklaşık 15 dakika süre ile taşlık kendi suyu tamamen buhar olup uçuncaya kadar pişirin. Soğan ve sivri biberi ilave edin kısık ateşte kavurun. Tencerenin orta yerinden yer açarak, salça ilave edip kavurun. 2 dakika kadar. Domatesini ilave edin ve malzemeleri iyice karıştırılacak. 3 su bardağı kaynar su, 1 çay kaşığı karabiber ilave edin ve karıştırın. Ocak ısısını yükseltin. Kaynamaya başlayınca kapağını kapatın. Klasik tatların sıkı sıkıya tavsiye ettiği püf noktası: Saat’a bakılacak not edilecek. Ocak ısısı en düşük konuma alınacak. Tam 60 dakika süre bitimi sonrası tavuk taşlığı sote servise hazır. Şimdi yemeğin tuzunu ilave edebilirsiniz.
Not:Sitenin yazarı tavuk taşlığı hiç tatmamış kimseler için yaptığını yazmış. Uygun tarifle nasıl lezzetli olduğunu ve yiyenlerin hangi et yemeğini yediklerini anlamayacağını yazmış. Hakikaten öyle oldu. Yaparsanız memnun kalırsınız. 250 gr taşlıkla yapınca 3 porsiyon oldu. Suyunu 1.5 yaparsanız (250 gr. taşlık için)ki daha doğru olur 2 porsiyon çıkar. Afiyet şifa olsun.

2 yorum:

  1. İlk yorumumu yazarken site sahibinin tanıdık olduğunu bilmiyordum :) çok memnun oldum...

    ama şuanda çok şaşkınım taşlığın yenildiğini bilmiyordum. deneyebileceğimi pek sanmıyorum.

    anneannemler hataylı biliyorsun, onlar da mumbar dolması yapıyorlar lezzetli biliyorum ama yiyemiyorum...

    YanıtlaSil
  2. Evet canım yeniliyor. Ben de yiyememe ihtimalimi düşünerek yapmıştım ama çok güzeldi. İşin sırrı uzun pişirmek yoksa adının ilk yarısı gibi "taş gibi" olur. Ben de bazı şeyleri yiyemiyorum ustasının elinden çıkarsa o başka. Mesela ciğeri iki anneminkini yerdim sadece, bugün yengemin elinden yedim. Tam yediğim tatta. Onu kendim yapınca da yiyemiyorum. Kan kokuyormuş gibi geliyor.

    YanıtlaSil