Bu Blogda Ara

25 Nisan 2011

Kolay turşu

Malzemeler:
1 veya 1.5 bardak üzüm sirkesi,
20 bardak su,
5 yemek kaşığı kaya tuzu,
1 kavanoza 1 baş sarımsak,
1 kavanoza 1 avuç nohut,
Havuç, lahana,
Maydanoz ve kereviz yaprağı(İlk defa kerevizin kendisini de turşuya ilave ettim çok güzel oldu. Keskin turşu yiyemiyenler için tavsiye olunur),
1 kavanoza 1 veya 2 adet kuru soğan,
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Yapılışı: Su ve kaya tuzunu bir tencerede kaynatın. Kaynadıktan sonra 5 dakika fokurdatıp altını kapatın. Soğutun. Soğuyunca sirkeyi ilave edin. Kavanoza ilk önce nohutları sonra verev kesilmiş havuç, lahana(pişmiş lahana kullandım anneannemin haşlanmış varmış ama çiğ lahana daha güzel oluyormuş), 4'e bölünmüş kuru soğan ve verev doğranmış kerevizleri ilave edin. Su ve sirke karışımını koyun. En üste kereviz yaprağı ve maydanozları doldurun ve zeytinyağını ilave edin. Sıkıca kapatın. İlk hafta hergün kapağını açıp beklemeden kapatın; havasını alın. Sonraki hafta tamamen kapalı tutun. 2 haftadan sonra yenebilir. Afiyet, şifa olsun.
Not: Bu tarifi ablamdan(dayımın kızı) öğrendim. O da Osmanlı yemekleri öğrendiği İsmek kursundan. Püf noktaları: Malzemelerin hepsi çiğden. Turşuyu keskin isterseniz sirkeyi 1.5 bardak kullanın. Renginin kırmızı olmasını isterseniz pancar ilave edebilirsiniz. Ben yaparken anneannem falancada soğan turşusu yedim çok güzeldi deyince onu da kattık. Kavanozda boş yer kalınca kerevizin kendisini de ilave ettik ve iyi ki öyle olmuş:-) İlk gün resmini koyacekken vazgeçip bugün sabırla beklendi:-) Tam 20 gün olmuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder